Wykonanie mikroinstalacji prosumenckiej na budynkach szkolnych w Jemielnicy
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Numer sprawy: IB.271.07.2015
Nazwa zadania: Wykonanie mikroinstalacji prosumenckiej na budynkach szkolnych w Jemielnicy
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
Numer ogłoszenia: 202516 - 2015; data zamieszczenia: 07.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jemielnica , ul. Strzelecka 67, 47-133 Jemielnica, woj. opolskie, tel. 77 46 23 500, faks 77 46 23 510.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jemielnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie mikroinstalacji prosumenckiej na budynkach szkolnych w Jemielnicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
- Postępowanie prowadzone jest w konwencji „zaprojektuj i wykonaj”.
- Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadania obejmującego w szczególności wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami, jak również wszelkie dostawy, prace budowlano – montażowe, wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz wniosków do zgłoszenia o przyłączenie mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej mikroinstalacji prosumenckich, o łącznej mocy 40 kWp, służących do wytwarzania energii elektrycznej na potrzeby własne, obejmujących:
- 1 mikroinstalację prosumencką na budynku użyteczności publicznej Budynek Gimnazjum Publicznego w Jemielnicy, ul. Szkolna 2a, Jemielnica, numer działki: 223 o łącznej mocy 20kwp oraz
- 1 mikroinstalacje prosumenckią, na budynku użyteczności publicznej Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Jemielnicy, ul. Szkolna 2, Jemielnica, numer działki: 224 o łącznej mocy 20kwp na terenie Gminy Jemielnica
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, miejsca wykonania i wymagane minimalne parametry instalacji zawarte są w załącznikach nr 2 (opis przedmiotu zamówienia) i nr 3 (program funkcjonalno-użytkowy) do SIWZ.
- Zgodnie z punktem XXVII SIWZ Zamawiający wymaga osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia, za jakie uznaje się wykonanie mikroinstalacji.
- Zadanie dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 ÷ 2013.
- Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które miały być przeznaczone na sfinansowanie części zamówienia.
- Zamawiający informuje, iż zastrzega nadto prawo naliczenia kary umownej w wysokości równej utraconemu dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 ÷ 2013 w przypadku, gdy Zamawiający utraci to dofinansowanie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w szczególności w przypadku przekroczenia ostatecznego terminu wykonania zadania, o którym mowa w punkcie IV SIWZ.
- Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i przedmiarze znaki handlowe, towarowe, nazwy modeli, numery katalogowe, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów a nie są wskazaniem producenta.
- Zastosowanie materiałów:
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem innych równoważnych materiałów niż określone w dokumentacji projektowej o nie gorszych parametrach od zaprojektowanych i jakości potwierdzonej certyfikatem. Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadające odpowiednie dopuszczenie do stosowania w budownictwie i zapewniające sprawność eksploatacyjną.
- Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do dokumentacji projektowej jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
- Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Niedołączenie ww. dokumentów do ofert jest jednoznaczne z przyjęciem rozwiązań przyjętych przez Zamawiającego.
- W sprawach nieuregulowanych w podanych jw. dokumentach należy stosować się do obowiązujących warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, Polskich Norm oraz norm europejskich, o ile takie obowiązują w Polsce, przepisów prawa budowlanego.
II.1.5)
V |
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.20.00-5, 45.26.12.15-4, 45.31.12.00-2, 71.20.00.00-0, 71.30.00.00-1, 71.32.00.00-7, 71.33.40.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełni przedmiotowy warunek, o ile złoży oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz prawidłowo ukończył montaże instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy nie mniejszej niż 40 kW, w tym co najmniej jedną wykonaną w programie finansowanym ze środków publicznych (fakt ten należy udokumentować).
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca spełni przedmiotowy warunek, o ile złoży oświadczenie, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym zapewniającym prawidłową realizację zmówienia.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony w przypadku, gdy Wykonawca przedstawi, że dysponuje: - co najmniej 1 kierownikiem budowy posiadającym kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności elektrycznej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane wraz z aktualną polisą ubezpieczeniową z izby budowlanej lub równoważną; - co najmniej 1 kierownikiem robót posiadającym kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi o zakresie i rodzaju odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane wraz z aktualną polisą ubezpieczeniową z izby budowlanej lub równoważną. - co najmniej 1 projektantem posiadającym kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w branży konstrukcyjnej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane wraz z aktualną polisą ubezpieczeniową z izby budowlanej lub równoważną; - co najmniej 1 projektantem posiadającym kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w branży elektrycznej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane wraz z aktualną polisą ubezpieczeniową z izby budowlanej lub równoważną; - co najmniej 1 osobą posiadającą certyfikat instalatora w zakresie OZE systemów fotowoltaicznych (PV) wydany na podstawie ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii. - co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia elektryczne SEP do 1 kV.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, w przypadku gdy Wykonawca przedstawi wraz z ofertą oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
Zamawiający żąda opisów (certyfikaty, deklaracje zgodności, karty techniczne produktów, karty katalogowe-specyfikacje techniczne) pochodzących od producentów oferowanych urządzeń, poświadczonych przez Wykonawcę, pozwalających na jednoznaczne potwierdzenie wymaganych przez Zamawiającego parametrów, w tym w szczególności: - oświadczenie producenta o gwarancji mocy dla oferowanych paneli PV- nie mniej niż 90% po 12 latach i nie mniej niż 80% po 25 latach, - oświadczenie producenta o testowaniu oferowanych paneli PV (test parametrów elektrycznych i zdjęcia w podczerwieni), - certyfikat producenta na zawartość frakcji żelowej w warstwie EVA nie mniej niż 80%, - certyfikat producenta potwierdzający RTI (Relative Thermal Index) folii spodniej nie mniej niż 105 °C, - certyfikat IEC 61215 oraz ICE 61730 dla oferowanych paneli PV - wyniki badania odporności na rozerwanie ramy >1 kN oferowanych paneli PV, - wyniki badań wytrzymałościowych dla oferowanych profili solarnych (wytrzymałość na odkształcenia na odcinku 80cm oraz wytrzymałość na wyrwanie mocowania), - certyfikat producenta dla oferowanych profili solarnych na wykonanie z materiału wg normy PN-EN 515: 1996 o jakości T5 aluminium 6005, - protokół transmisji danych dla oferowanych inwerterów, w celu potwierdzenia, że dostawa odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ,
- Szczegółową specyfikację oferowanych instalacji- wypełnioną i podpisaną przez wykonawcę, stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ,
- Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy swoich zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych,
- W przypadku wystąpienia podwykonawców, wykaz prac, które zamierza się powierzyć podwykonawcom - sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Nieprzedłożenie w ofercie przedmiotowego wykazu będzie oznaczało, że Wykonawca planuje samodzielne wykonanie całego zakresu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Okres gwarancji jakości - 2
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Postanowienia umowy, w szczególności warunki dokonywania zmian zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 11 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jemielnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiającego: Gmina Jemielnica, 47-133 Jemielnica, ul. Strzelecka 67, Budynek nr 1, Pokój nr 7..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2015 godzina 12:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego: Gmina Jemielnica, 47-133 Jemielnica, ul. Strzelecka 67, Budynek nr 1, Pokój nr 4 - Sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 ÷ 2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Piotr Pyka
Zastępca Wójta Gminy Jemielnica
Kierownik Zamawiającego
Zawiadomienie o unieważnieniu - Wykonanie mikroinstalacji prosumenckiej na budynkach szkolnych w Jemielnicy
Ogłoszenie o zamówieniu.pdf (3,82MB)
- Załącznik nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.doc (50,00KB)
Załącznik nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.pdf (39,63KB) - Załącznik nr 2 do SIWZ - Opis przedmiaru zamówienia.doc (56,00KB)
Załącznik nr 2 do SIWZ - Opis przedmiaru zamówienia.pdf (64,14KB) - Załącznik nr 3 - Program funkcjonalno-użytkowy.pdf (392,34KB)
- Załącznik nr 4 do SIWZ - Oświadczenie o spełniniau warunków udziału w postępowaniu.doc (28,00KB)
Załącznik nr 4 do SIWZ - Oświadczenie o spełniniau warunków udziału w postępowaniu.pdf (29,73KB) - Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz robót budowlanych.doc (36,50KB)
Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz robót budowlanych.pdf (35,97KB) - Załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.doc (35,50KB)
Załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.pdf (31,58KB) - Załącznik nr 7 do SIWZ - Oświadczenie że osoby, uczestniczące w wykonaniu zamówienia, posiadają uprawnienia.doc (26,50KB)
Załącznik nr 7 do SIWZ - Oświadczenie że osoby, uczestniczące w wykonaniu zamówienia, posiadają uprawnienia.pdf (29,61KB) - Załącznik nr 8 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.doc (27,00KB)
Załącznik nr 8 do SIWZ - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.pdf (28,51KB) - Załącznik nr 9 do SIWZ - Oświadczenie z art.24 ust.2 pkt 5.doc (29,00KB)
Załącznik nr 9 do SIWZ - Oświadczenie z art.24 ust.2 pkt 5.pdf (22,34KB) - Załącznik nr 10 do SIWZ - Podwykonawcy.doc (36,00KB)
Załącznik nr 10 do SIWZ - Podwykonawcy.pdf (22,46KB) - Załącznik nr 11 do SIWZ - Projekt umowy.pdf (93,19KB)
- Załącznik nr 12 do SIWZ - Szczegółowa specyfikacja oferowanych instalacji.doc (30,50KB)
Załącznik nr 12 do SIWZ - Szczegółowa specyfikacja oferowanych instalacji.pdf (27,17KB)